Zpět na seznam

ZAJÍMAVOSTI
22.05.2008

Jebb Corliss se chystá přistát bez padáku za odměnu 3 milióny dolarů.










fantomas







BASE jumper a světoznámý kaskadér Jeb Corliss se pokusí přistát bez padáku.Jednatřicetiletý kaliforňan a bývalý moderátor relace TV kanálu Discovery Stunt Junkies tvrdí, že do 6 měsíců (a za 3 milionový kontrakt s TV) se mu podaří svůj cíl dosáhnout - a kde jinde než v Las Vegas.















Letové zkoušky a testování absolvoval Jebb za asistence svého kolegy a přítele Luigi Caniho (pilot rekordních padáků) už v roce 2004. "Je to něco podobného, jako prvovýstup na Everest," uvedl Corliss. Svůj pokus se chystá uskutečnit před 500.000 diváky. Kĺíčovými faktory jsou wingsuit a speciální "přistávací dráha". I když Corliss zatím detaily tají, časopis Outside kontaktoval některé členy jeho tímu a ďalší experty na létání v kombinézach aby společne sestavili možný scenář :
1. Corliss bude skákat z vrtulníku z výšky asi 750 metrů. Zahájí sestup pod uhlem asi 45 stupňů - 15 krát strmější než při běžném přistávaní letadla.
2. Po pár sekundách dosáhne konečnou rychlost 160 km/h. Svůj sestup bude korigovat podle série meteorologických balónů rozmístěných tak, aby opticky prodlužovali přistávacíu dráhu a tvořili jakýsi sestupný korydor.
3. Jakmile se dostane na přistávacíu dráhu, vletí do tunelu v kterém přistane a bude klouzat až na jeho spodek. Účelem uzavřeného tunelu je zabránit přistání do zastavěné oblasti. Po dobu přistávacího manévru a spomalování v tunelu bude nejdůležitější kĺouzat se a zabránit rotaci (kotrmelcům:)). Když bude pokus úspěšný, bude ho opakovat. "Technici spočítali, že je to reálne," říká Corliss. "Chystám sa přistát bez padáku 2 nebo 3 krát za den".
4. Podle Corlisse, podstatná je konstrukce a hlavně materiály použité pri stavbě přistávací dráhy. Takže z čeho bude vyrobena? "O tom nemohu hovořit," řílá. "Spolupracujeme se skupinou konstruktérů, kteří vyvíjí brzdící systémy pre NASA."
5. V případě,že se Corlissovi nepodaří nasměrovat za dobu pádu / letu svůj sestup na přistávacíu dráhu, vykoná prudký obrat a otevře záchranný padák ve výšce asi 60 metrů.







Nový světový rekord - Luigi Cani přistál na padáku JVX-37












Brazílsky skydive kaskadér Luigi Cani překonal svůj vlastní světový rekord, když 1. února 2008 úspěšne přistál na DZ Perris Valley v Californii na padáku JVX-37.














Předcházející rekord vytvořil 12.května 2004 na padáku Icarus Extreme 39. Nový JVX-37 má dopřednou rychlost víc než 160 km/h a jeho plocha je 3,44 metra čtverečních! Pro porovnání : běžné dnes používané padáky jsou o 300 až 500% větší než JVX-37. Na sportovní CanopyPiloting sa používají padáky v rozměrech 80-100 sqf.








Článek je převzatý ze slovenských stránek skydiver.sk